Στην Ελλάδα οι περισσότεροι δεν είμαστε μαθημένοι σε ακραία καιρικά φαινόμενα,καλό θα είναι να είμαστε ιδιαιτέρα προσεχτικοί ειδικά αν πρόκειται να οδηγήσουμε σε ολισθηρό οδόστρωμα…
Tips για οδήγηση στο Χιόνι
Οι περισσότεροι κίνδυνοι στην οδήγηση κρύβονται όταν υπάρξει πάγος(μειώνεται δραματικα η πρόσφυση). Ιδιαίτερα ο “μαύρος πάγος”, γνωστός ως black ice, είναι αληθινή παγίδα αφού δεν εντοπίζεται όπως το χιόνι και μοιαζει σαν παγωμένη λάσπη. Έτσι συχνά δεν αντιλαμβανόμαστε ότι οδηγούμε πάνω σε πάγο για να πάρουμε τα μέτρα μας και αυτό είναι πραγματικά επικίνδυνο.Εντοπίζεται σε περιοχές με υγρασία όταν η θερμοκρασία βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα κοντά στους μηδεν βαθμούς Κελσίου.
Προγραμματίζουμε τη διαδρομή μας μόνον αν είναι απολύτως αναγκαίο και αν οι συνθήκες δυσκολέψουν, γυρίζουμε αμέσως πίσω!
Ενημερώνουμε τους δικούς μας για τη διαδρομή που θα ακολουθήσουμε και την ώρα αφίξεώς μας.
Αφήνουμε σχεδόν δέκα φορές μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη απόσταση μεταξύ του οχήματός μας και του προπορευόμενου.Φροντιζουμε να μην φρενάρουμε ποτέ πάνω στην στροφή αλλά αρκετά πριν εισέλθουμε σε αυτήν.
Αν γλιστρήσει το αυτοκίνητο, οδηγούμε προς εκείνη την κατεύθυνση, δηλαδή, αν φύγει το πίσω μέρος προς τα δεξιά, γυρνάμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν πρεπει να πατήσουμε φρένο ή γκάζι και φυσικά δεν αφήνουμε το τιμόνι κατά την διάρκεια που το όχημα μας γλιστράει στο πάγο.
Όταν οδηγούμε κανονικά το πάτημα του γκαζιού, των φρένων, το γύρισμα του τιμονιού ακόμα και η αλλαγή των ταχυτήτων πρέπει να γίνονται πολύ μαλακά και αργά.
Βάζουμε μεγαλύτερη ταχύτητα για να βοηθήσουμε το κράτημα των ελαστικών όταν θέλουμε να ξεκολλήσουμε από τον πάγο.Οδηγουμε με ταχύτητα το πολύ 50km/h ακόμα και αν βρισκόμαστε σε αυτοκινητόδρομο.
Όταν αγοράζουμε αλυσίδες ζητάμε να μας γίνει επίδειξη για το πως τοποθετούνται ώστε να είμαστε έτοιμοι να της τοποθετήσουμε γρήγορα και σωστά όταν χρειαστεί.
Με εκτίμηση Μωυσής Φούντογλου